Portret & SB-power-test

Posted on 16 July 2010

2



2 weken terug wou ik wel eens weten wat ik met een SB800 en een SB80dx als power kan flashen…

Beide speedlight op full power en tegen de zon in.

Met als setup: 2 PW’s / 2 speedlights op full power, vlak naast elkaar… en dan had ik nog te weinig flashpower. Wat doe je op zo’n momenten? Wel, ik heb het model dichter bij de flashes gezet omwille van dat de “power” van het licht fel verminderd in afstand…

Aja, de lens die ik gebruikte was een 14-24mm f2.8 en vastgezet op 24mm. Het diafragma stond op f22 in combinatie met een sluitertijd 1/250s! Wel, je zou je de vraag stellen waarom 1/250ste? Omdat ik namelijk mijn flashes aanstuur met PW’s (pocket wizards) kan ik een max sluitertijd van 1/250ste gebruiken.

lichtsetup

De resultaten door de ‘lightroom’molen:

MMM: Mama Model Mais

MMM: Mama Model Mais

MMM: Mama Model Mais

MMM: Mama Model Mais

MMM: Mama Model Mais

MMM: Mama Model Mais

Posted in: DIY, fotografie