Nissan Downhill Cup – “Behind the scene”

Posted on 24 April 2010

2



De zand is ondertussen verwijderd van mijn materiaal en we zijn weer klaar voor het volgende event!

Zoals beloofd een soort van “behind the scene” van afgelopen zondag waarbij ik allerlei (nieuwe) dingen geprobeerd heb.  De ene al dan niet succesvoller dan de andere.

We beginnen met deze:

Low

Ik zag dat er onder “den jump” nog plaats was voor een camera en daarmee nam ik mijn iets oudere D80 (met een 10-20mm lens), plaatste deze op de manfrotto magic arm, een Pocket Wizard om mijn off-camera flash aan te sturen en een remote control om mijn camera aan te sturen.

D80 Camera locatie

Het probleem hier was vooral het stof! Stof en nog eens stof! De opstelling van de flash was  rechts voor de camera (zie schaduw).

Na enkele shots was er eentje dat gelukt was en dat was het bovenstaande shot! Na het importeren in Lightroom heb ik het contrast verhoogd en in Photoshop heb ik de curves wat aangepast.

Een 2de shot:

Foto nr2

Voor deze foto heb ik enkel gewerkt met 1 externe flash (SB800 / full power). Ik gebruikte eens een alu-schaaltje + diffusorkop. De alu-schaal was recht in de zon gezet en daardoor was er ook wat reflectie van de zon (alle beetjes helpen ;o) ).

Deze setup in combinatie met de 70-200mm 2.8 lens (Manueel 1/250 f4,5 ISO 100) gaf me de foto.

Alu-schaaltjes-setup

Foto 3:

Jump

Hierbij stond er ook weer 1 flits aan de linkse kant. Ik denk zelfs dat ze op 1/2 power stond. Je verschiet ervan hoeveel power dat die kleine dingen kunnen geven! Ook weer was deze getrrokken met geliefde lens (70-200mm)! Camerainstellingen: Manueel 1/250 2.8 ISO 400.

Waarom iso 400? Omdat ik bij 1/250ste de achtergrond te donker vond. Hierdoor kon ik ook de flashpower wat verminderen want anders was de rijder overbelicht. Misschien had ik dit dan nog wel kunnen oplossen door mijn diafragma wat dicht te knijpen maar op die moment moet het soms zeer snel gaan.

Algemeen: Op zo’n events moet je natuurlijk altijd rekening houden met andere fotografen. Ze zijn er met hopen! MAAR soms is dat ook wel tof zodat je nieuwe mensen kan leren kennen en nieuwe mensen = nieuwe weetjes!

Posted in: DIY, fotografie