“Sjotters” vs. Voetbal – HSV Tongerlo

Posted on 1 March 2010

0



Zaterdag was ik in Tongerlo waar er op de terreinen van HSV Tongerlo een heftig duel uitgevochten is tussen HSV Tongerlo en …. (Dat ik het eigenlijk al niet meer weet).

‘t was voor mezelf om eens wat te oefenen in deze tak van sportfotografie… Hieronder enkele sfeerfoto’s van die bewuste wedstrijd van Zaterdag 27 Februari.

Slagveld

tackle

Hoekshop HSV Tongerlo

Ze stonder erbij en keken er naar...

Streng & rechtvaardig?

Wat hebben we nu geleerd:

  1. Volgende keer terug in RAW trekken want je ziet het, de kleuren verschillen nogal wat en om alles terug op gelijke witbalans te krijgen, is een niet al te simpele zaak.
  2. Nikon 80-400mm is eigenlijk te traag voor deze sporttak
  3. Quasi alle foto’s zijn genomen met mijn 70-200mm 2.8 die wel voldeed voor dit soort fotografie (eigenlijk is dit een superallround lens, of heb ik dat al eens gezegd ;o))
  4. Dat het niet makkelijk is om de juiste positie te kiezen op ‘t veld. Zeker als je de 2 ploegen niet kent…
  5. Dat er veel moet “gecropped” worden in mijn foto’s :o(
  6. Dat er op zo’n wedstrijd ongelooflijk veel foto’s genomen worden (daarom dat ik overgeschakeld was op jpg’s)!
Posted in: fotografie, Sports