Een laatste post voor 2009?

Posted on 28 December 2009

3



Oooo denneboom ooo denneboom wat zien uw naalden schoon…

…niet dat ik kan zingen maar dit liedje kwam spontaan in me op bij het beginnen van deze nieuwe post.

De laatste post voor 2009? ‘t is in ieder geval een megapost geworden.

Grootmoeders portret 2009

Daarstraks had ik een foto genomen van mijn grootmoeder. Ja, wie doet dat nu niet… en nee geen klassiek portret maar ik had een zeer specifiek beeld in mijn gedachten. Iets donker & contrastrijk. Misschien is het iets waar je niet direct op verliefd wordt, maar ik vond het in ieder geval een zeer geslaagd portret van haar.

Ons moe...

Een niet alledaags ‘hobbyclub’ portretje. Oei, nu ga ik hier een paar boze mails krijgen. (even verduidelijken “Hobbyclub-foto’s” zijn foto’s genomen bij haar in de hobbyclub)

Dit weekend – back in time.

Ik ging voor deze foto terug in de tijd naar 1986 waar men nog in de ban was van de analoog fototoestellen a la F401, F501, Fweet-ik-veel.

Nikon F501 - Analoog

Ik weet, sommige andere fotografen (Bert Stephani / Pieter Van Impe)  zijn ook begonnen met terug in de tijd te gaan en wat te experimenteren met analoog.

Wat ik wil zeggen is dat ik zeker niet aan kopieren ben met wat zij doen maar ik vond het wel interessant om eens ‘back in time’ te gaan, welliswaar niet met een Hasselblad of dergelijke.

Om een lang verhaal wat korter te maken heb ik me dus een analoog toestel aangeschaft met bijbehorende Z/W ASA 400 filmrolletje. Momenteel ben ik nog in een leerfase (= zonder filmrolletje )

Hopelijk kan ik hier binnenkort met enkele leuke foto’s ‘uitpakken’

Bij dit koopje was er nog een leuke lens bij. Misschien voor de meeste geen ‘waaaaw’ effecten lens (Nikkor 35-70m f3.3 4.5 maar wel vrij tot zeer scherp.) Even getest op mijn D80, macro-opzetstukje en een externe lichtbron:

Een "cat-eye" lens

Nikkor 35-70mm f3.3-4.5

Tot slot was er nog de X-mas Bike Toertocht in Deftinge.

Vroeg opgestaan om toch op een deftig uur daar te komen om enkele foto’s te gaan trekken.

Oranje ochtendglorie (met veeeeeel gladde baantjes), mooi stralend blauwe hemel en nog wat modder gaven enkele leuke MTB foto’s. Alle foto’s ga ik later op een andere server posten maar deze wil ik jullie niet weerhouden. (momenteel moet ik er nog een paar verder ‘postprocessen’)

X-mas Bike TT - Deftinge

X-mas Bike TT - Deftinge

‘t is maar om te zeggen dat mijn 2 dagen vrij goed gevuld waren… en nu VAKANTIE (en slapen)!

