(UPDATE) Checklist (sport)fotoshoot

Posted on 21 October 2009

4



‘k heb altijd het gevoel dat ik iets vergeet als ‘k een shoot moet gaan doen. Om voor mezelf een controlelijstje op stellen ga ik hier mijn belangrijkste zaken opsommen die ik zeker niet mag vergeten. Afhankelijk van welke shoot en ‘t weer neem ik sommige dingen niet mee…

Overmorgen heb ik een shoot voor een MTB-er en ik ga de volgende dingen meenemen:

Batterijen

  • Van de camera 1+1 reserve,
  • 2 Flash:  8x AA,
  • Pocket Wizards: 3×2(AA)

Algemeen

  • Camera zeker niet vergeten…
  • Geheugenkaartjes ( 2Gb 3x / 1Gb)
  • Statief + statiefplaatje
  • Lenzen:
    • van 10 tot 200mm
    • Lenspoetsdoekjes
    • ev blaasbalg

Extra licht…

  • Flash 1: SB800
  • Flash 2: SB80DX
  • Flash Atributen: DIY Snooze – spotgrid
  • lichtstatieven – 2 stuks + montagehoofd voor flash!
  • Pocket Wizards 3 stuks + bijbehorende Sync kabeltjes
  • Flitsparaplu
  • Californian SUNBOUNCE (ik neem hem mee voor ‘t geval ik hem nodig zou hebben…)

Allerlei

  • + Model release formulier
  • Instellingen van de camera op ‘neutraal’
    • ISO 100, WB Auto, Lichtmeting matrix, geheugenkaartjes geformateerd
  • Elastiekjes
  • doorschijnende plastic zakjes (bescherming tegen de regen voor de flash)
  • assistent
  • Compact camera om enkele snapshots te maken van ev. lichtopstellingen.
  • ev. Walkie-takties (2x4AAA batterijen)
  • ev. trapladder
  • ev. visserslaarzen (om te kunnen gaan waar andere stoppen ;o) Meestal voor outdoor sport-shoot)
  • ev. skateboard ;o)
  • ev. paraplu (voor de regen)

TO DO before…

  • Laad AL je batterijen op
  • Check je plaats waar je foto’s wil gaan nemen. Het klinkt zo cliché maar het geeft je een rustig gevoel
  • Vraag aan de eigenaar, waar je de shoot doet, of het wel mag… niet zo onbelangrijk!
  • Vraag of er iemand wil mee assisteren met het licht die dag & foto’s trekken van de opstellingen.

Als er nog iemand tips heeft, laat het me gerust weten!

20090707-IMG_1385

Posted in: fotografie