Review ‘een’ nieuw objectief… Nikon 70-200mm f2.8 VR

Posted on 7 July 2009

3



Money money money… it is so funny zong Abba op de achtergrond toen ik vrijdag den Konijnenberg binnenstapte.
Sinds vrijdag ben ik weer een lens rijker! Eindelijk de knoop doorgehakt… Mijn nieuwe lens moest en zou een 70-200mm 2.8 lens worden. Enkel heb ik er redelijk wat tijd in gestoken om verschillende fora’s af te schuimen op zoek naar nuttige informatie EN eventuele alternatieven.

Ook 2dehands en kapaza moesten er aan geloven. Eerst dacht ik voor een tweedehands Nikon 80-200mm 2.8 AFD te gaan maar telkens kwam ik op die beslissing terug. Even heb ik overwogen om naar de Sigma-variant te gaan maar omwille van geen stabilisatie heb ik dat plan laten varen.

Vorige vrijdag (net voor we naar Werchter gingen) enkele testshots genomen en ik ben eraan ‘verkocht’. Qua scherpte is deze zeker zo scherp als de 50mm f1.8.

Hier de eerste testshots:

Jonas prikkebaard

Jonas prikkebaard

Hapjes

Hapjes

Zwarte bok in de wei...

Zwarte bok in de wei...

Kikker in't water

Kikker in't water

Posted in: fotografie