LIME: Learn, Inspire, Motivate and Experience… en dat was het ook.

Posted on 8 February 2009

0



Vandaag ben nog een beetje aan het bekomen van de workshop van gisteren…

 

20090207-dsc_0394

Gisteren was ik op de allereerste LIME workshop ‘I ‘ve seen the light’.

Voor mij persoonlijk heb ik er leuke momenten aan overgehouden en natuurlijk enkele nieuwe dingen geleerd waarvan ik in ‘t begin van de dag weinig vanaf wist. Met ‘weinig vanaf wist’ bedoel ik, dat ik altijd op AUTO trok met mijn flits… maar er is meer dan die AUTO-knop!!!! ;o)

20090207-dsc_0346

Vroeger stelde ik mijn Camera & flits in op DDL-mode, omdat ik niet beter wist natuurlijk.

Na de workshop van gisteren is er mij ‘t een en ‘t ander duidelijk geworden ivm ‘lightning’.
Nu het nog kunnen toepassen in andere situaties gaat een hele uitdaging zijn!

Wat hebben we geleerd …Bert:

  1. Sluitertijd beïnvloed niet je flitslicht op het onderwerp, het diafragma wel.
  2. Sluitertijd beïnvloed wel je achtergrondlicht
  3. Een flits flitst 1/1000ste sec (alhoewel ik eens moet zien in mijn manual)
  4. Er is niet telkens een flits nodig! Een wit laken werkt ook perfekt om extra licht ergens vandaan te halen.
  5. Den ‘Afdakskes’-techniek werkt als een grote lichtbox op het onderwerp
  6. Dat er veel soorten licht zijn
  7. Dat er soms licht moet worden uitgeschakeld
  8. Dat je het soms niet te ver moet gaan zoeken
  9. Dat je rare poses kan tegenkomen terwijl je dingen aan het bedenken bent voor een bepaale lichtinval…
  10. Beginnen met een zwart beeld zonder flits
  11. Dat die ‘bots’balletjes moeilijk in een curverbox geraken…
  12. Dat 1/1 full power is en 1/128 het minimum van mijn flits is.
  13. Dat pocket wizards leuk speelgoed zijn.

‘t was een leuke bende daar!
Kortom, het was een geslaagde dag voor mij!

Hieronder enkele ‘first impressions’:

Zonder reflectie:

20090207-dsc_0305

Met reflectie (op een wit laken):

20090207-dsc_0306-2

Soms een raar zicht:

20090207-dsc_0327

 20090207-dsc_0389

Bert’s assistent – Pieter:

20090207-dsc_0336

Thanks to: Filip, Pieter, Bert, Jelle, Bruno, Anita,… en al die andere op de workshop waarvan ik de naam vergeten ben.

Posted in: fotografie