Flash SB80DX en nikon D80

Posted on 8 January 2009

1



Vandaag een klein beetje aan ‘t experimenteren geweest met de SB80DX flits op mijn nikon D80. Na wat zoeken lukte het om de flits wireless aan te sturen. De truk om de SB 80DX aan te sturen via mijn D80 bestaat erin om de volgorde van handelingen niet te verwaarlozen.

Stappen: Zet body en flits uit. Monteer flits op body. Zet body aan en zet vervolgens de flits aan. Hou ‘sel’ (van de flits) 2 seconden ingedrukt en zet het wireless ‘on’. Demonteer de flits van de body (zonder uit te zetten) en dan zou dit normaal gezien moeten werken. Vanaf nu kan je werken zoals met de SB800. Op de body zet je ipv TTL meting -> commanderstand.
Aja, ik heb de flits (SB 80DX) in manuele stand gebruikt.

20090108-dsc_4219

Eigenlijk heb ik hier mijn 2 flitsen gebruikt: 1 op de achtergrond (SB800) en 1 van linksvoor (SB80 DX).

Posted in: fotografie