Luna

Posted on 18 December 2007

0



Ik ben net terug van de les digitale fotografie. Doordat de lesgever zijn PC niet mee wilde, heeft hij de les een ‘beetje’ vroeger moeten stoppen. Terwijl hij aan het proberen was ben ik nog enkele foto’s van de maan aan ‘t trekken geweest…uit de losse hand.

De meeste mensen denken dat je foto’s van de maan of dergelijke niet met de losse hand kan trekken omdat je zogezegd een lange sluitertijd moet hebben omdat het donker is.

Niets is daarvan waar! Je moet enkel je instellingen juist kiezen.
Enkele van de belangrijke dingen is je lichtmetingsvorm.
Deze staat op SPOTmeting. Dit is zeer belangrijk dat deze niet op matrixmeting staat!
Verder heb je de instellingen 1/200, F8 en ISO 800 bij een brandpuntsafstand van 200mm. Dit is maar een richtwaarde want je zal telkens toch een beetje moeten spelen met deze waarden.

La Luna

La luna 02

Deze week staat er ook nog een bezoekske bij Bruno Cameleon bike op ‘t programma want ik heb zondag gezien dat mijn voorvork deftig aan het lekken geweest is! Eigenlijk moest ik al eerder op onderhoud gegaan zijn maar je kent dat hé… uitstellen en nog eens uitstellen.

Vork-lek

Zondag was mijn allereerste keer op Flickr! Neenee geen homo site maar een zeer grote community site voor foto’s op te plaatsen. Mijn foto’s van vorige zondag kan je dan ook op deze link vinden. (Foto’s van VV-toren)

Zin in een nieuwe foto op je desktop of nieuwe icoontjes, dan is deze website beslist eens de moeite. (Thanks Jonas!)

Posted in: fotografie